• Laura Mustonen

Hyvä työntekijäkokemuksen johtaminen on yhteistyötä ja osallistamista

Työssä viihtyminen, työhyvinvointi, hyvä työfiilis – kaikki liittyvät työntekijäkokemukseen, joka nykyään ymmärretään keskeisenä organisaation menestystä määrittävänä tekijänä.


Perinteisten työhyvinvointikyselyiden rinnalla ketterä työntekijäkokemuksen mittaaminen tuo ajankohtaista työhyvinvointitietoa johtamisen tueksi. Parhaimmillaan työhyvinvointikyselyt sekä ketterät työntekijäkokemuksen mittaukset ja fiilispalautteiden kerääminen toimivat toisiaan täydentäen.





Kuten työhyvinvointikyselyissä, myös työntekijäkokemuksen mittaamisessa hyödyt tulevat tulosten käsittelyn kautta. Hyvä työntekijäkokemus muodostuu suunnitelmallisen johtamisen tuloksena ja on saavutettavissa varmemmin silloin, kun johtaminen on ihmisläheistä, osallistavaa ja yhteistyötä edistävää.


Haluamme jakaa muutaman asiakkaidemme hyväksi havaitseman yhteistyön ja osallistamisen keinon työntekijäkokemuksen johtamisessa:


- Fiilispalautetta käsitellään yhteisesti kerran viikossa tai kahdessa viikossa esimiesten johdolla

- Fiilistietoa ja palautteita jaetaan avoimesti organisaation sisällä

- Kehittämistoimenpiteitä tehdään arjen tasolla ja niistä viestiminen on avointa


Esimiesten työtä helpottaa se, että tarvittaessa esimiehet saavat tukea HR-toiminnolta. Viestinnässä voivat auttaa sisäisestä viestinnästä vastaavat henkilöt.


Taplausen palvelun avulla voit mitata työntekijäkokemusta jatkuvana Fiilispulssi –mittauksena tai säännöllisenä eNPS-kyselynä. Autamme mielellämme jalkauttamaan ketterät työntekijäkokemuksen johtamisen toimenpiteet sinun organisaatioosi ja olemme tukenasi kaikissa vaiheissa. Ota yhteyttä ja jutellaan lisää!


Taplause auttaa mielellään kaikissa työntekijäkokemuksen johtamiseen liittyvissä asioissa. Ota rohkeasti yhteyttä sinulle sopivalla tavalla.


Mirko Lännenpää

palautemies@taplause.com

050 531 95 86


www.taplause.com


Lue lisää työntekijä- ja asiakaskokemuksen mittaamisesta tai suositteluindeksistä (NPS):


Työntekijäkokemus


Asiakaskokemus


Net Promoter Score