top of page

NET PROMOTER SCORE

avainlippu_sininen_rgb.png

Asiakasuskollisuuden mittari, NPS-luku, on toimialakohtaisesti ja kansainvälisesti vertailtava tunnusluku.

NPS luku saadaan vähentämällä suosittelijoiden osuudesta ei suosittelijoiden osuus.

PROMOTERS% - DETRACTORS% = NPS

 

Net Promoter Score perustuu yhteen kysymykseen, joka esitetään asiakkaille:

Kuinka todennäköisesti suosittelisit tuotetta tai palvelua ystävällesi?

Kysymys ennustaa asiakkaan todennäköisyyttä sitoutua; ostaa uudelleen ja suositella muille.

Vastaukset annetaan asteikolla 0 - 10.

0 - 6 arvostelijat

7 - 8 passiiviset

9 - 10 suosittelijat

NPS-luku lasketaan siten, että arvostelijoiden prosenttiosuus vähennetään suosittelijoiden prosenttiosuudesta.

 

Lopullinen NPS-luku esitetään kokonaislukuna ja se on vertailtava ja vakioitu mittari, joka toimii osana asiakas- ja työntekijäkokemuksen johtamista.

Haluatko aloittaa NPS-mittauksen?
 
Taplauselta saat toimivat ja tehokkaat mittarit asiakas- ja henkilöstökohtaamisiin.

OTA TAPLAUSE NPS KÄYTTÖÖN

Asiakaskohtaamisten mittarina (NPS)

  • Mittaa oma tunnuslukusi eri asiakaskohtaamisissa ja vertaa kilpailijoihin

  • Löydä vahvuudet ja kehittämiskohteet

Henkilöstön suositteluindeksinä (eNPS)

  • Mittaa henkilöstön sitoutuminen ja vertaa tunnuslukua muihin työnantajiin

  • Selvitä vahvuudet ja kehittämiskohteet

NPS 80 -100 +100 +2.5% 0 3 6 3

Kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat palveluusi?

Ovatko asiakkaat halukkaita suosittelemaan tuotteitasi ja palveluitasi muille? 

Jos haluat selvittää edellä mainittuja asioita helposti, ota käyttöön Net Promoter Score -kysely. Voit valita haluamasi suosittelukysymyksen, jonka esität asiakkaillesi. Vastausten perusteella lasketaan NPS-lukusi, joka on toimialakohtaisesti vertailukelpoinen tunnusluku. Samalla voit tietysti kerätä asiakkailtasi sanallisen palautteen kuullaksesi asiakkaan äänen paremmin.

Taplause toimii saumattomasti yhteen Net Promoter Score -mittariston kanssa ja laskee NPS-lukusi puolestasi. Reaaliaikaisen palvelumme ansiosta olet koko ajan selvillä NPS-lukusi kehityksestä.

NPS Plus tuo esiin tärkeimmät kehityskohteet

NPS Plus tarjoaa mahdollisuuden kohdistaa palautteet palvelun tärkeimpiin osa-alueisiin. Se tuo näkyvästi esiin asiakastyytyväisyyden kannalta kriittisimmät tekijät. Kuten kaikki Taplausen palvelut, myös NPS Plus on helppo palautekanava sekä palveluntarjoajan että asiakkaan näkökulmasta.

​eNPS kertoo työtyytyväisyydestä

Suosittelisitko työpaikkaasi omille ystävillesi? 

 

eNPS  (employee Net Promoter Score)  mittaa työntekijöiden sitoutumista sekä halukkuutta toimia ns. työntekijälähettiläinä yrityksen puolesta ja suositella yritystä työnantajana.

Tiedetään, että henkilöstön sitoutumisella on suuri merkitys asiakaskokemuksen parantamisessa. Sitoutunut henkilöstö tarkoittaa usein myös uskollisia asiakkaita.

Positiivinen työntekijäkokemus auttaa yritystä luomaan myönteisen työnantajamielikuvan, jolloin uusien rekrytointien tekeminen helpottuu.

Johtamisen apuväline

Asiakas- ja työntekijäkokemuksen mittaaminen kannattaa tuoda osaksi johtamisprosessia samoin kuin palautteiden perusteella tehdyt kehittämistoimenpiteet tuoda näkyviksi asiakkaille ja työntekijöille.

NPS-mittausta suositellaan jatkuvana tai säännöllisesti 4 - 12 kertaa vuodessa. Autamme mielellämme löytämään toimivat ja tehokkaat mittaustavat.

KÄYTTÖÖNOTTO JA HINTA

  • Valmis palvelu käytössäsi kolme päivää tilauksesta

  • Valmennus

  • Tukipalvelu

  • Asiantuntijamme apunasi

TAPLAUSE NPS

Perushintamme: alkaen 29€ / kk / kohde.

Palautelaite telineellä: 79€ / kk.

Palvelu sisältää toimivan NPS-kyselyn asiakaskohtaisesti räätälöitynä, reaaliaikaisesti päivittyvän raportoinnin ja tukipalvelun.

Käyttöönotto on asiakaskohtainen ja riippuu toimituksen sisällöstä ja laajuudesta. Käyttöönottoon sisältyy valmennus, jossa neuvomme palvelun käytön ja lisäksi opetamme tehokasta palautteiden käsittelyä ja NPS-luvun avulla johtamista. 

Halutessasi saat Taplausen palvelut käyttöösi kokonaan ilman kasvokkain tapaamista.

Toimimme mielellämme verkon välityksellä kaikissa asioissa.

Palvelun esittely onnistuu verkkotapaamisessa (esim. Skype tai Teams).

Käyttöönoton ja valmennuksen voimme toteuttaa verkossa joustavasti organisaationne tarpeiden mukaan.

Tukipalvelumme toimii puhelimitse ja verkossa.

OTA YHTEYTTÄ

NPS PAlautemies Mirko Lännenpää

Soita tai lähetä sähköpostia, niin jutellaan lisää NPS-mittauksesta!

Mirko Lännenpää

050 531 9586

info@taplause.com

bottom of page