Ei tehdä tästä vaikeaa

 

 

Kukapa haluaisi tehdä elämästään vaikeaa?

 

Työelämässä on nykyään niin paljon erilaisia odotuksia ja vaatimuksia, että asiakkaan ja työntekijän äänen kuulemisesta ei tarvitse tehdä lainkaan monimutkaista, vaan päinvastoin, se kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi kaikille osapuolille.

 

Tahto kuunnella on osoitus siitä, että halutaan johtaa asiakasta ja työntekijää arvostaen ja vuorovaikutukseen pyrkien. Ollaan vahvasti mukana nykyhetkessä ja tähyillään samalla tulevaan ottaen vastaan reaaliaikainen palaute.

 

Tahto kertoa on kuuntelemisen tahdon vastinpari. Ihminen kertoo palautteen, koska haluaa sitoutua ja asioida uudelleen. Kertominen halutaan tehdä omin ehdoin, omin sanoin, omia fiiliksiä ja kokemusta kuvaillen.

 

Kertomisen kynnys pitää aina tehdä matalaksi. Kertomisella ei saa olla negatiivisia seurauksia kertojalle eikä muillekaan.

 

Ei pakoteta ketään eikä mitään.

 

Täysin digitaalinen palautekanava on siellä, missä palautteen antajat ja vastaanottajat ovat, ajasta ja paikasta riippumatta. Kuulostaa helpolta, ja sitä se onkin.

 

Kuunnellaan asiakasta ja henkilöstöä, eikä tehdä siitä vaikeaa. Kuuntelemalla kun sattuu saamaan tietoa, jota ikinä ei osaisi kysyä.

 

- Mirko Lännenpää

050 531 95 86

palautemies@taplause.com

 

Please reload

Poiminnat

Mikä työfiilis? Hyvä fiilis perustuu luottamuksen ilmapiirille

1/10
Please reload

Uusimmat
Please reload

Arkisto