Varmista, että henkilöstösi kertoo positiivisia asioita yrityksestäsi

21.11.2017

 

Yrityksen tai voittoa tavoittelemattoman organisaation johtaminen on vaativaa, mutta mielekästä työtä. Substanssiosaamisen, taloudenhallinnan ja ennakoimisen lisäksi johtajalta vaaditaan asiakkaiden huomioimista, viestintäosaamista sekä pelisilmää henkilöstön kanssa. Ruudulle kertyvien tehtävien lista on pitkä ja nykyään puhutaan vielä läpinäkyvyydestä, mikä tarkoittaa entistä tarkempaa paneutumista työhön erilaisten ihmisten kanssa.

 

 

Saumattomasti yhteen hiileen puhaltava henkilöstö on johtajan agendalla korkealla, sillä tutkimusten mukaan se jos mikä auttaa myös asiakaskokemuksen parantamisessa ja asiakaslähtöisessä liiketoiminnassa. Miten sitten kaiken johtamisessa huomioitavan lisäksi voit varmistaa, että työntekijäsi toimivat yhtenäisenä rintamana ja henkilöstösi kertoo positiivisia asioita yrityksestäsi eteenpäin?

 

1. Hyödynnä henkilöstökokemuksen asiantuntijoita oman tiimin apuna. 

- Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, asiantuntijat ovat auttaneet muita vastaavissa tilanteissa.

- Ulkopuolinen näkee sen, mitä et itse näe. 

 

2. Kuuntele, mitä työntekijät haluavat kertoa.

- Käytä hyväksi digitaalisia ohjelmia, jotka auttavat reaaliaikaisen palautteen keräämisessä.

- Viesti, että sinua voi lähestyä myös suoraan.

 

3. Reagoi.

- Pyydä tiivistelmä esimerkiksi viikon ajalta tulleista viesteistä ja niistä esiinnousseista viidestä asiasta.

- Vastaa niihin.

 

Huomioiminen synnyttää luottamusta, luottamusta tarvitaan kun halutaan kuulua samaan joukkoon ja yhdessä voidaan olla ylpeitä meidän yrityksestä! Hyvä kello kauas kuuluu!

 

- Mika Nyyssönen

Please reload

Poiminnat

Mikä työfiilis? Hyvä fiilis perustuu luottamuksen ilmapiirille

1/10
Please reload

Uusimmat
Please reload

Arkisto