Mitä tarkoittaa johtaminen asiakasta kuunnellen?

17.08.2017

 

 

 

1. Lisää töitä? EI!

 

Yleinen ennakkoluulo on, että kun yritys alkaa kuunnella asiakkaitaan, se tarkoittaa lisää töitä johtajille. Ajatellaan, että asiakaspalautteiden käsittely on työlästä ja kuormittaa jo ennestään kiireisiä johtajia. Näin ei kuitenkaan todellisuudessa tapahdu. Kaikki palautteen antajat eivät halua vastausta. Itse asiassa yhteystietoja halutaan jättää vähän.

 

Syy, miksi asiakas antaa palautetta, on se, että asiakkaalla on aito halu auttaa yritystä kehittymään, jotta on mukava palata ja pysyä asiakkaana.

 

Yllätys: Tulet saamaan enemmän positiivista palautetta kuin negatiivista. Ihmiset haluavat kertoa hyviä juttuja!

 

 

2. Parempia päätöksiä? KYLLÄ!

 

Vaikka asiakasta kuunnellaan, johtajat edelleen johtavat yritystä ja tekevät päätökset. Kun tiedät, mitä asiakas ajattelee, on päätökset helpompi tehdä ja perustella. Reaaliaikaisen palautteen ansiosta pysyt ajan tasalla ja näkyvyys tulevaisuuteen paranee. Tuulilasin ollessa kirkas on strategian toteuttaminen helpompaa.

 

 

3. Rauhallinen mieli? KYLLÄ!

 

Kun tietoisuus kasvaa, johtajalla on rauhallisempi mieli. 

 

 

- Palautemies

 

Please reload

Poiminnat

Mikä työfiilis? Hyvä fiilis perustuu luottamuksen ilmapiirille

1/10
Please reload

Uusimmat
Please reload

Arkisto