Palautemiehen joulutervehdys

22.12.2016

 

 

Ho-ho-ho :)

 

On taas se aika vuodesta, jolloin kaikkien aikojen palautemies ilmestyy kertomaan vuoden tärkeimmän palautteen, oletko ollut kiltti vai tuhma. Yrityksissä myös pysähdytään ja kiitetään asiakkaita sekä työntekijöitä kuluneesta vuodesta. Miksipä tätä ei tehdä päivittäin?

 

Veikkaan, että asiakkailla voisi olla palautetta kerrottavanaan vuoden jokaiselle päivälle. Palautteesta on tullut tärkeä johtamisen työkalu ja sen merkitystä osataan arvostaa.

 

Vielä on kuitenkin ajatuksellisesti ja teoin tehtävä asiakkaan palautteen antaminen mahdollisimman helpoksi. Kyselyt väsyttävät ja pömpelit välittävät paljon aidon johtamisen kannalta riittämätöntä fiilis- ja arviointipalautetta.

 

Aito palaute sisältää myös viestin ja auttaa yritystä kehittymään. Erinomaisen palautteen kaava: indikoi, kerro, jätä yhteystiedot halutessasi, kiitos ja heippa.

 

Oletko ajatellut, että myös henkilöstön palaute tulisi olla suoraa ja suodattamatonta? Tällöin olet aidosti selvillä siitä, mitä he haluavat johdolle tunteistaan kertoa.

 

Palautteen antaminen on ihan yhtä tärkeää kuin sen vastaanottaminenkin. Palautteen antamisesta tulee hyvä olo, kuten myös joululahjan antamisesta. Palaute parhaimmillaan onkin lahja molemmille, sekä antajalle että saajalle.

 

Taplause kiittää lämpimästi kaikkia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita kuluneesta vuodesta sekä toivottaa mukavaa joulun aikaa!

 

Palaute tekee hyvää, myös joulun jälkeen.

 

Terveisin Palautemies :)

Please reload

Poiminnat

Mikä työfiilis? Hyvä fiilis perustuu luottamuksen ilmapiirille

1/10
Please reload

Uusimmat
Please reload

Arkisto