Ravintolaketju Pancho Villa kasvaa henkilöstön ja asiakkaiden kuuntelun avulla
- Petri Uosukainen
- 25.6.
- 1 min käytetty lukemiseen
Päivitetty: 27.6.

Henkilöstön, ravintolayrittäjien ja asiakkaiden kuuntelu on tärkeää.
Suomessa hyvää vauhtia kasvava ravintolakonserni Pancho Villa on tuttu ruokapaikka jo monelle. Teemu Vanharanta vastaa ketjun strategisesta johtamisesta ja muun muassa asiakaspalautteen keräämisestä johtamisen tueksi. Teemun mukaan Pancho Villan yksi kasvun kivijaloista on ravintoloitsijoiden kuunteleminen, heidän työnsä tukeminen sekä konsernissa keskitetysti asiakaspalautteen kerääminen ja niistä toimenpiteiden johtaminen.
Johdamme koko ketjua datalla, jota keräämme.
Hyödynnämme Taplause Oy:n kehittämää ketterää järjestelmää, josta näemme reaaliajassa, miten meidän asettamamme mittarit värähtävät. Käytännössä tiedämme milloin pitää johonkin reagoida, Vanharanta sanoo.
Hän lisää, että Pancho Villassa halutaan kuunnella sekä yrittäjiä, työntekijöitä että asiakkaita. Tällä saralla Taplausen kanssa on yhteistyötä ehditty tekemään jo viitisen vuotta.
Tykkäämme siitä, että tiedon kerääminen on ketterää ja meille on tärkeää suora ja välitön yhteys Taplausen kanssa. Asiat hoituvat saman tien, emme jää mihinkään soittoprosessiin yhteydenpidossamme ja kun esitämme ideoitamme, niitä edistetään tehokkaasti.
Palaute on ketjujohdon johtamisen väline
Palautteet käydään säännöllisesti Pancho Villan ketjujohdossa läpi.
Meillä on tietyt mittarit ja jos ne värähtävät, me toimimme. Meillä on näkyvyys asiakastyytyväisyyteen ja voimme yhtenäistää asiakaskokemusta. Aluepäälliköt käyvät viikottain läpi ravintoloitsijoiden kanssa niitä samalla kun tekevät yrittäjien kanssa hommia, Vanharanta sanoo.
Vanharanta kiittelee Taplausea siitä, että yritys ymmärtää ravintoloiden arkea ja ketjuravintolan kasvun elementtejä. Lisäksi Taplausen palautteenanto on tehty asiakkaalle ja ravintoloitsijalle niin helpoksi eri kohtaamispisteissä kuin sen vain voi tehdä.
Mietimme ja kehitämme koko ajan yhteistyössä ideaa siitä, miten saamme palautetta entistä enemmän. Muun muassa pöydässä, ravintolassa ja kuitissa on helppoja qr-koodeja palautteen antoon.
Vanharanta kiteyttää, että Pancho Villassa ollaan oikein tyytyväisiä Taplausen toimintaan ja palvelukokonaisuuteen ja siihen, että yhteistyö kehittyy kaiken aikaa.
Palaute tekee hyvää 🥰